MASR7NA
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

WELCOME TO MASR7NA

البوابةالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

اسال وجاوب

barbry
immigrate
ismail200089
youngpharaoh_hamdy
8 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
youngpharaoh_hamdy

youngpharaoh_hamdy

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالخميس يناير 03, 2008 3:31 pm

السلام عليكم ورحة الله وبركاته
اولا وقبل اى شئ لازم اقول ان الموضوع ده مقتبس
ثانيا هو موضوع حلو ومفيد
ثالثا فكرته ان كل شخص يسال سؤال اى سؤال ويسيب المجال ان اللى بعده يجاوب وبعد ما يجاوب يحط سؤال جديد وهكذا
لكن لازم نجاوب على السؤال اللى عليه الدور بس وكمان تكون الاسئلة غير جارحة او مؤذية لاى شخص سواء ف المنتدى او براه بس ف نفس الوقت ممكن نختار ان يكون سؤالك هو نفس السؤال اللى انت لسه مجاوبه ده لو حاسس ان سؤال مهم وجميل بـــــــــــــــــس

الفرعون الصغير
حمدى احمد
ismail200089

ismail200089

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالخميس يناير 03, 2008 3:51 pm

حلو قوى lol! , انا عاوز أعرف ليه فى ناس كاتبيين أسماء مش أسمائهم وأسماء غامضة Question , انا مش فاهم لييه , زى حضرتك يا حمدى كاتب الفرعون الصغير ( ماشى يا عم توت خلع لمون ) وعم أحمد فكرى هو كمان الفااااااااااااااارس الغامض , السؤال ليه الغموض ده , وأنتم عاوزيين تقوللنا أيه بالأسماء دى , يعنى ممكن كل واحد كاتب اسم مش اسمه يفسر معنى الاسم المستعار

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
youngpharaoh_hamdy

youngpharaoh_hamdy

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: حاضر   اسال وجاوب Icon_minitimeالخميس يناير 03, 2008 4:20 pm

ماشى ياعم اسماعيل
ومع ان السؤال بتاعك ده محتاج لموضوع ينزل لوحده بس انا هابدا واجاوب عشان ما تقولش حارمك من حاجة
انا يا سي سمعة من زمان بحلب الاثار والتاريخ
ولما دخلت ثانوية اختصرتها بدرى بدرى من سنة ثانية واخترت ادبى عشان بحب التاريخ
وكان نفسى اخش كلية السياحة والفنادق قسم ارشاد عشان كمان كل العائلة المبجلة فى نفس المجال
لكن السبب الحقيقى انى كنت بحس بقيمتى كانسان لما كنت بشوف اى اثر قديم
وزعلت جدا ناى ما قدرتش اخش المجال لكن ده ما معنيس انى اخش اثار اسلامى وكنت ف الاول مش حابب القسم اوى
لكن مع مرور الوقت عرفت برده قدر وقيمة الناس دول واللى عملوه وقد ايه كانوا بيفكروا فين مش فى نفسهم
قد ايه كانوا ناس عظماء يعنى زى ما بيقولوا(خلدوا تاريخهم وحفروا اسمائهم باحرف من نور فى سجل التاريخ)
عشان كده حبي مجرد لفظ الفراعن وكمان رحت اشتركت فى تدريب صيفى ف المتحف المصرى اسمه جمعية اصدقاء المتحف المصرى
والموضوع ده زود ارتباطى بالتاريخ والاثار اكتر واكتر لدرجة انى وصلت ف الجمعي لمكانة والحمد لله ما فيش حد وصلها بسرعتى دى
واهم شئ بقى ف الموضوع اننا مش بنختار اسمائنا الحقيقية عشان كده بنلجا للاسماء دى عشان تعبر عنا او عن شخصياتنا او عن شئ احنا مؤمنين بيه
عشان كده حبيت ان يكون اسمى (اللى ان اخترته مش اهلى ) مرتبط اوى بالشى ده فاخترت الفرعون
وعشا انا عراف انى او اى حد غيرى مش هانقدر نوصل لجزء من اللى الناس دول وصلوه اخترت الصغير
فاصبح الاسم
الفرعون الصغير
حمدى احمد farao
immigrate

immigrate

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالخميس يناير 03, 2008 4:39 pm

طب فين السؤال اللى أنا هجاوب عليه
خلاص أجاوب على السؤال اللى فات
أنا كاتبة Immigrate وده يعنى هاجر بالإنجليزى
إذن مفيش أى غموض فى الموضوع
وعلى فكرة يا حمدى أنا بأيد كلامك فى إن الواحد مش بيختار إسمه فعلى الأقل يختار الإسم اللى يتنادى بيه أو يتعرف بيه

ونفس السؤال للى بعدى
youngpharaoh_hamdy

youngpharaoh_hamdy

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: مداخلة   اسال وجاوب Icon_minitimeالخميس يناير 03, 2008 4:48 pm

انا اسف يا هاجر انى ما وضحتش اوى ان السؤال هونفسه للى بعدى لان سؤال اسماعيل هو اللى اجبرنا على كده عشان كله يقول اسمه
بس ان قلت ده بسكل تانى لما قلت ان السؤال محتاج موضوع لوحده
ولو انتى هاجر اللى بتبجى معانا ف الرفيق يا ريت يتقولى وياريت كمان تقوليلى اذا كنتى عارفانى ولا لا
المهم شكرا على ردك وبالتاكيد نفس السؤال للى بعدى
الفرعون الصغير
حمدى احمد
farao
barbry

barbry

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالخميس يناير 10, 2008 5:56 pm

Arrow اعتقد بأن اللى بيحط اسم بيبقى بيحب يتنادى بالاسم ده وانه اشتهر بيه ودا ميزعلش حد
السؤال بقى: ياريت اللى يقرى السؤال يقول هوايته الاساسيه هى ايه وليه ميقدرش يسيبها وليه بقت هوايته من الاساس؟
immigrate

immigrate

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالأحد يناير 13, 2008 7:00 pm

أنا مش عارفاك ، فكرنى بيك كده ، وعلى فكرة أنا مامثلتش قبل كده خالص معاكوا

هوايتى هى أى حاجة ليها علاقة بالصور ، يعنى بحب أصور وأتصور Embarassed وأجمع الصور
(( أى حاجة فيها ص - و - ر )) تلاقينى على طول

ونفس السؤال للى بعدى
shaimaa_shaheen

shaimaa_shaheen

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالأحد يناير 13, 2008 11:43 pm

انا بئه أولا :هوايتى كتابة مقالات أجتماعية ورومانسية وبعض الخواطر
ثانيا : بحب أبرمج على الكمبيوتر وأخذت بعض الكورسات وأن شاء الله لما أتخرج هكمل كورسات كمبيوتر ولغات
ثالثا : قراءة الكتيبات الدينية و القصص والروايات طبعا ليوسف السباعى وطه حسين وغيرهم كتير وأشعار نزار القبانى وغيره كتير بس علشان مش اطول عليكم كل الكتاب العباقرة والشعراء أحساسهم يغنيهم عن اننا ممكن نقول رأينا
رابعا : أحب سماع الموسيقى الهادئة والكلاسكية جدااااا

ليه بئه هوايتى ؟
مش عارفة بس ممكن تقول أن أكتر صديق القلم فالأنسان يحاول يعبره عن كل ما بداخلة

أما ليه مش أقدر أبعد عنها ؟
دائما بحس انى لقيت نفسى مع قلمى لأنه عمره ما يقدر يخون الصداقة اللى بينا وأكيد أنا من ضمن الناس اللى تقدر تكتب اكتر ما تتكلم

نفس السؤال للعضو أو العضوة اللى بعدى

ما هى هواياتك وليه بئه هوايتك وليه مش تقدر تبعد عنها ؟؟
https://www.facebook.com
youngpharaoh_hamdy

youngpharaoh_hamdy

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: س ج   اسال وجاوب Icon_minitimeالإثنين يناير 14, 2008 5:46 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
قبل ما اجوب احب المح ان المفروض ان الاسئلة تتغير باستمرار وبلاش موضوع نفس السؤال ده لو سمحتوا
انا بحب حاجتين اوى اولا التمثيل والمسرح وده على فكرة مش ف الجامعة وبس ده للى ما يعرفش انا مثلت من زمان وانا ف المدرسة بس كلها حاجت خفيفية وتفاريحى كده
ثانيا حاجة مركبة كده من التاريخ والاثار والسياحة والارشاد السياحى بس ممكن نختصرها فى كلمتين
الاسلاف والقدماء (كل ما يتعلق بيهم ) عندى هواية انى اعرف كل شى عنه
اما بقى ليه فالنسبة للتمثيل مش عارف يمكن عشان هو حاجة لذيذة وحلوة او عشان الواحد بيتحول لشخصية تانية مش شخصيته وبيضطر انه يعرف كل حاجة عن الشخصية دى واحيانا يبتاثروا بيها لدرجة ان الواحد احيانا بياخد تفاصيل من الشخصية اللى بيمثلها وتعلق معاه لفترة
اما التاريخ والاثار فليه انا بحبهم ممكن نرجع لمشاركة سابقة قلت فيها انا ليه اخترت اسم الفرعون الصغير
والسؤال بقى ايه اكتر موقف محرج حصلك (وبصراحة) فى حياتك كلها؟
الفرعون الصغير
حمدى احمد
farao
هدي سيد

هدي سيد

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالثلاثاء يناير 15, 2008 12:21 am

المواقف كتير بس الموقف اللي انا فاكرة في الوقت الحاضر
كان يوم عيد ميلادي واخي الاكبر مني سالني عايز اي هدية قالت له انا مش عايز هدية بس اعزمني علي السيما وبعدها علي العشاء في اي مكان
المهم فعلا خرجنا ودخلنا السيما وطبعا انتم عارفين ان بقي في شخص كدة بوصلك لمكان اللي هتقعد فيه
المهم الشخص اقعدنا والعادي طبعا اخي اعطي له تبس وبعدين لقيت اخي بقولي اقومي احنا مش هنعقد هنا سالته له مرضيش يقولي المهم اصريت فقال لي انه الرجل اللي اقعدنا بيقوله انه اقعدنا في مكان محدش هقعد جبنا وانه الرجل فاهم الموضوع غلط Embarassed
بصراحة احرجت اقوي
سؤالي لي بعدي اي اغرب موقف حصلك في الامتحانات
tarek saoudi

tarek saoudi

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالأربعاء فبراير 06, 2008 5:43 pm

اولا بحب ارحب بالفكره الجامده دى بتاعت الاسئله
وبرحب باسماعيل وحمدى وبربرى وهاجر وشيماء واخيرا صاحبة السؤال الجميل الاستاذه هدى
اغرب موقف حصل لى فى الامتحانات هو :
انا طبعا خريج قسم حضاره اوروبيه ، وانا فى سنه اولى كنت شايل ماده اسمها اعمال سنه وهدى تعلم ذلك طبعا فالمهم كان يقوم بتدريس هذه الماده دكتور كشاف فكان نظام الامتحان سؤالين نختار منهم سؤال واحد فقط فكان السؤال الاول تحدث عن علم البردى والسؤال التانى تحدث عن علم النسيج ، وهنا كانت الطامه الكبرى اثناء اداء امتحان التخلفات تخيلوا ماذا حدث ؟
قمت باهمال الجزء الخاص بالبردى وبالنسيج ودخلت الامتحان بباقى المنهج وجاءت اللحظه ودخلت الامتحان affraid جاء امتحان التخلفات كما هو امتحان الترم الماضى السؤال الاول علم البردى والثانى علم النسيج
يالها من فرحه كبرى عندما نظرت فى ورقة الاسئله ودخل الدكتور الحجره وقال لنا ايه رأيكوا فى الامتحان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ طبعا لا تعليق

سؤالى للذى يأتى من بعدى ....
ما هى السعاده ؟ وما هى احسن مرحله فى حياتك ؟ وما رأيك فى مجتمع الجامعه ؟
إسلام شحاتة

إسلام شحاتة

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالخميس فبراير 07, 2008 4:16 am

ازيكو ياشباب

والله يارؤه سؤالك صعب ومركب لا يقل صعوبة عن سؤالي علم البردي والنسيج Very Happy Very Happy

أما عن ماهية السعادة فصعب اني اوصفها وانت عارف ليه Sleep ( لا بجد ) تختلف السعادة من شخص لاخر فما يسعدني ليس بالضرورة يسعدك اذا فالسعادة شئ نسبي فربما اجدها في الحب وتجدها في الضحك وارها في سعادة الناس وترها في نزهة مع الاصدقاء كما انه من الصعب ان نحكم على شخص ما اذا كان سعيدا او حزين في حياة الا بعد بعد موته .
اما عن افضل مرحلة في حياتي فمن الصعب ان اجيب على هذا السؤال لاني لم اعش حياتي كلها study study .
طبعا تعرف جيدا كم اني احب هذا المجتمع لاننا جميعا ( اخواااااااااااات ) Very Happy ولكني ندمت كثيرا لاني لم اعشه جيدا فكما تعرف كنت من البيت للماحضرة ومن الماحضرة للبيت فواااااااسفاااااااااااااه .

سؤالي نفس سؤال طارق
barbry

barbry

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالجمعة فبراير 08, 2008 7:25 am

السعاده هى ان تكون راضيا عن نفسك ومقتنع بما تفعله واحسن مرحله فى حياتى هى الان لانى عرفت اخيرا نوعا من الاستقرار والراحه فى العمل الذى يتفق تماما مع هوايتى اما عن رايى فى مرحلة الجامعه فانى اعتقد انها مرحله من عمرو الانسان لا يستطيع ان ينساها بكل ما فيها من مساؤئ واشياء جميله لانها بأختصار مرحلة انطلاق الشباب اما ما بعدها فيحتم على الفرد ان يكون مسئولا وعندها فقط تتذكر مرحلة الجامعه

اتمنى انى مكونش مخطئ ولا حتى انى اكون طولت عليكم
السؤال للذى بعدى ؟ ما هو حلمك الذى كنت تحلمه وانت فى طفولتك ؟وهل تحقق فعلا ؟ ولماذا لم يتحقق ؟

عدل سابقا من قبل في السبت فبراير 09, 2008 4:02 pm عدل 1 مرات
youngpharaoh_hamdy

youngpharaoh_hamdy

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالجمعة فبراير 08, 2008 7:54 am

ازيك يا عم محمد وايه الاسئلة دى يا عم
المهم انا كنت باحلم انى اكون ظابط بس طبعا ما تاحققش وليه دى اعتقد مش محتاجة لاجابة
وسؤالى هو: هلى تمنيت يوم شئ او تخيلت شئ يبدو لك مستحيلا تحقيقه ثم تحقق فعلا (-يعنى حاجة عمرك ما توقعت انها تحصل بس حصلت فعلا)؟
الفرعون الصغير
حمدى احمد
farao
barbry

barbry

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: سؤال جميل   اسال وجاوب Icon_minitimeالجمعة فبراير 08, 2008 9:22 am

السؤال جميل فعلا واحب انى اجاوب عليه والاجابه هى انى مثلت ودا شئ كان بعيد جدا عن مخيلتى ولكن حصلت

سؤالى هو : ما هو اقصى طموح لك ؟ وهل تعتقد انه سيتحقق يوما ؟ ولماذا تعتقد ذلك ؟
shaimaa_shaheen

shaimaa_shaheen

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالسبت فبراير 09, 2008 6:37 am

أقصى طموح لى سؤال فكرت فيه كتير أكيد الأنسان لو مش طموح مش هيقدر يعيش فى الدنيا دى خالص
طموحى أننى أحقق ذاتى وأرفع رأس أهلى علشان يفرحوا بيا دائما ويقولوا هى دى بنتا اللى خلفناها ودائما يبقوا فخورين بيه
وطموحي دائما أنى أكون حاجة أقدر أساعد كل الناس ومحدش يحتاج منى حاجة ومش أقدر أعملها ببقى حاسة بالحزن الشديد لو مش قدرت أعملها

عندى أمل فى الحياة أنه يتحقق وقريب كمان

أعتقد انه ممكن يتحقق لأن كل من حولى يشجعونى على فعل ذلك

السؤال للى بعدى

ياترى حققت حلمك وطموحك ولا لسه وهل حققت جزء منه تقدرى ترضى بيه عن نفسك ؟
إسلام شحاتة

إسلام شحاتة

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالسبت فبراير 09, 2008 11:38 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

ازيك ياشيماء يارب تكوني بخير

ياترى حققت حلمك وطموحك ولا لسه وهل حققت جزء منه تقدرى ترضى بيه عن نفسك ؟

اسمحيلي اجاوب على الرغم من توجية السؤال بصيغة المؤنث Very Happy Very Happy

طبعا لسه محققتش حلمي وطموحي واعتقد اني لن اصل لكل طموحاتي فطموحات الانسان واحلامه متغيرة فكلما وصل لواحده ظهرت له اخرى ( وده من غير فلسفة )
اما عن الجزء التاني فاعتقد اني هرضى عن نفسي نسبيا يوم ما انشر شعر وقصص باذن الله ولما احصل على الماجستير بفضلة وكرمه ان شاء الله .

ملحوظة لمحمد حسن ( بربري )

'طبعا زى ما اتعودنا من اسلام انه دايما تايهه ومش عارف بيقول ايه ودايما يتفلسف ويتوهنا فى مواضيع غريبه

يابربري
اولا انا بعتب عليك لو انت عارف ان اسلام معودك انه تاية فانت الغلطان انك مصحبه لحد دلوقتي دي واحدة , التانية ( مش عارف بيقول ايه !!!!!!!!!!!! ) يا محمد ياحسن انا ولله الحمد مش مجنون وعارف انا بقول ايه كويس اوووووووووووي ولله الحمد لو انت مش فاهم ده موضوع يرجعلك confused confused
ثالثا انا مش بتوه حد خاااااااااااااااالص وعيب على واحد خريج حضارة يقول ان دي موضوعات غريبة وده احنا المفروض اننا درسناه

اهم حاجه ياريت يامحمد نحترم بعض اكتر من كده شوية ولا ايه رايك ؟

اخيرا ياريت تراجع الكلام قبل ما تبعته study

السؤال

ما مواصفات شريك ( شريكة) حياتك ؟؟؟؟
barbry

barbry

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: اعتذار   اسال وجاوب Icon_minitimeالسبت فبراير 09, 2008 4:01 pm

فى البدايه احب اعتذر لاسلام عن الكلام اللى صدر وان كان اخده على محمل الجد قوى
واحب اقول ان اسلام كمان محتاج يراجع الكلام اللى بيكتبه قوووووى لانه عيب على شاعر انه يكتب قوى بالالف مش بالقاف
معا علينا انا بعتذر مره تانيه ياجماعه
الاجابه عن السؤال : مفيش مواصفات محدده اكتر من انها تتقى ربنا فيا علشان ما اطفش منها مش اكتر

السؤال للى بعدى : ما هو اكثر شئ يرعبك لدرجة انك عندما تفكر فيه من الممكن ان يبكيك مش شدة رعبه ؟
shaimaa_shaheen

shaimaa_shaheen

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالأحد فبراير 10, 2008 6:28 am

أنا الحمد لله بخير يا أسلام معذرة لأنى بقالى فترة مش موجودة على المنتدى ومقصرة أنا عارفة بس ربنا يسهل انا فعلا الأجازة مش كنت فاضية ويارب تكون أنت كمان بخير دائما

معذرة يا أسلام على أن صيغة السؤال كانت بالمؤنث فعلا كانت غفلة

ما هو اكثر شئ يرعبك لدرجة انك عندما تفكر فيه من الممكن ان يبكيك مش شدة رعبه ؟

أزاى هقابل ربنا سبحانه وتعالى بالرغم من أنى الحمد لله من فترة وانا مقربة لربنا سبحانه وتعالى ومواظبة على حاجات كتير بأتبعها ترضيه بس فعلا كل ما أفكر أنى أزاى هقف قدامه سبحانه وتعالى مش عارفة بتجيلى حالة ذهول غربية وكل ما أفتكرت أنى عملت شئ مش راضية فيه عن نفسى بزعل جدا والحمد لله دموعى قريبة بس على قد ما مشتاقة لمقابلة الله سبحانه وتعالى عما يرضة ورؤية الحبيب المصطفى على قد ما أنا خايفة من هذه المقابلة

السؤال للى بعدى؟

أنت أيه بالنسبة لنفسك؟
barbry

barbry

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالأحد فبراير 10, 2008 9:14 am

اولا احب احيكى على السؤال الصعب قوى ده
انا بالنسبه لنفسى صفر على الشمال لسه موصلتش للى فى نفسى علشان ابقى ليها حاجه بس الاكيد انى على اول الطريق واتمنى انى ما اضلش عنه .

السؤال : ما اكثر الاوقات المناسبه من وجهة نظرك للانعزال عن العالم الخارجى بالكامل ؟ او تقدر تقول انسب وقت تختلى بيه بنفسك ؟ وليه؟
shaimaa_shaheen

shaimaa_shaheen

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالإثنين فبراير 11, 2008 8:47 am

: ما اكثر الاوقات المناسبه من وجهة نظرك للانعزال عن العالم الخارجى بالكامل ؟ او تقدر تقول انسب وقت تختلى بيه بنفسك ؟ وليه؟

أكتر الأوقات بحب أو برتاح لما أختلى بنفسى وأنعزل عن العالم أكيد وقت قرآتى للقرآن وكمان وقت الصلاة

ليه

علشان ببقى مع ملك الكون فقط لا غير وبعيد عن العالم كله بما يحيط به

وشكرا ليك محمد على أعجابك بالسؤال

سؤال بئه

الدنيا فانية ياترى أنت من وجهك نظرك أيه شكل الدنيا ؟
أو ايه هى الدنيا بالنسة للأخرة مع العلم أن الأنسان لازم يفكر فى أخرته وليس دنيته
إسلام شحاتة

إسلام شحاتة

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالإثنين فبراير 11, 2008 2:54 pm

الدنيا فانية ياترى أنت من وجهك نظرك أيه شكل الدنيا ؟
أو ايه هى الدنيا بالنسة للأخرة مع العلم أن الأنسان لازم يفكر فى أخرته وليس دنيته

الدنيا في وجهة نظري ذي الوقت الى بنمتحن فيه اي مادة بالظبط بنتولد ( نستلم ورق الاجابة ) نعيش ( وقت الاجابة ) نموت ( المراقب يجمع الورق) دي وجهة نظري

والله يا شيماء اكيد الواحد لازم يفكر لان الحياة ذي الشمعة بتخلص بسرعة والاخره الله اعلم بيهاربنا يرحمنا برحمته يااااااااااارب .

السؤال

ما رايك فيا بكل صرررررررررررررررررراحه Very Happy Very Happy Very Happy ؟
barbry

barbry

اسال وجاوب Empty
مُساهمةموضوع: رد: اسال وجاوب   اسال وجاوب Icon_minitimeالإثنين فبراير 11, 2008 4:08 pm

بص يا معلم مش كتير يقدروا يجاوبوك على سؤالك لانهم ما اتعملوش معاك لفتره كبيره

بس انا هاقول اللى انا شايفه فيك

احسن حاجه فيك يا سيدى انك دايما بتحاول توصل بس المشكله انت مش عارف انت عاوز توصل لايه بالضبط بس كويس انك بتحاول
الباقى بقه انت عارفه كويس انا قولتهولك قبل كدا كتيرررررررررررر

السؤال بتاعى:
ايه اكتر حاجه شددك فى الموقع علشان تشترك فيه؟ وليهاتشديت ليها من الاساس؟

اسال وجاوب
صفحة 1 من اصل 1